1. Acasă
  2. /
  3. Docs
  4. /
  5. Informatii utile generale
  6. /
  7. Construire magazin online
  8. /
  9. Ce informații este indica...

Ce informații este indicat să oferiți pentru a vă putea crea magazinul online

Pentru a vă putea crea magazinul online avem nevoie de anumite informații din partea dumneavoastră. Vă prezentăm o listă a acestora, dar și câteva informații esențiale despre ele. De asemenea, dacă aveți anumite cerințe legate de design, atâta timp cât sunt incluse în oferta pe care ați ales-o, ni le puteți comunica.

Domeniul web

Dacă deja detineți unul

Primul pas este precizați domeniul web pe care doriți să îl folosim. Fie modificați dvs. nameserverele existente acolo de unde l-ați cumpărat (ștergeți cele existente și adăugați: ns1.investescu.ro și ns2.investescu.ro), fie ne oferiți datele de acces în acel cont și modificăm noi. După modificare, puteți schimba parola.

Dacă trebuie să înregistrăm unul nou

Dacă nu aveți deja un domeniu web înregistrat (dacă aveți, vă rog să ne spuneți), primul pas este înregistrarea unui domeniu web.ro (de forma domeniulmeu.ro sau domeniul-meu.ro), sau .com, care să nu fie deja înregistrat.

Puteți verifica aici disponibilitatea unui domeniu accesând: https://rotld.ro/register-a-new-ro-domain/.

Scrieți numele și verificați dacă este disponibil un nume ales. Dacă este disponibil, va putea fi adăugat în coș, iar dacă nu, vă va spune „Domeniul este înregistrat!”.

Încercați până găsiți unul disponibil. După ce ați găsit unul disponibil și doriți să îl înregistrăm, trebuie doar să ne trimiteți pe mail sau pe WhatsApp numele ales, și îl înregistrăm noi pentru dvs., fiind inclus în pachetul plătit.

Implementarea modulelor

Pentru procesarea plăților, livrare și facturare va trebui să implementăm anumite module, în funcție de procesatoarele și programele pe care le alegeți.

Procesatoare plăți

Pentru procesarea plăților, este nevoie să faceți un cont la un procesator de plăți. Acestea variază în funcție de comisionul pe care îl percep. Vă prezentăm o listă cu cele mai populare procesatoare. Pentru a alege unul vă recomandăm să studiați cu atenție informațiile oferite pe site-urile lor pentru a determina care este cel mai potrivit pentru afacerea dumneavoastră.

Procesatorul de plăți poate fi integrat și după ce publicăm magazinul, însă rețineți că fără activarea acestuia nu veți putea accepta plăți pentru comenzile primite în magazinul online.

Pentru mai multe informații despre implementarea modulelor de plată puteți consulta tutorialele noastre din secțiunea Integrări Procesator Plată.

Metoda de livrare

Implementarea unui curier în magazin nu este obligatorie, este utilă doar pentru a face AWB direct din magazin. Dacă doriți să expediați personal comenzile, trebuie doar să ne specificați acest lucru, precum și taxa pe care doriți să o percepeți pentru livrare.

Dacă alegeți o firmă de curierat, după ce incheiați contractul cu ei, vom putea face implementarea în magazinul online. Pentru mai multe informații despre implementări puteți consulta secțiunea noastră de tutoriale Integrări Module Curierat.

Vă lăsăm o listă cu cei mai populari curieri. Vă recomandăm să studiați cu atenție ofertele lor înainte de a a lua decizia finală.

  • Sameday
  • Fan Courier
  • DPD
  • Cargus
  • NemoExpress

Mai există și platforme care au toți curierii și astfel veți putea oferi clientului posibilitatea de a alege curierul, în funcție de prețul cel mai bun pentru acea comandă. Din păcate, aceste platforme au deseori probleme tehnice, așa cum s-a dovedit de-a lungul timpului: fie cu conectarea, selectarea curierilor, alte probleme; totuși, sunt folosibile.

  • pactic
  • curiera
  • colete-online
  • woot
  • ecolet

Pentru a le implementa vom avea nevoie de datele de logare în cont pe care vă rugăm să le oferiți după ce încheiați contractul cu ei. Pentru anumite module vom avea nevoie de informații suplimentare. Le găsiți în tutorialele indicate mai sus. Însă vi le vom cere și noi când realizîm integrarea.

Facturarea

Facturarea se poate face local, direct din magazinul online, această metodă fiind gratuită. Alternativa ar fi să încheiați contract cu un program de facturare. Aveți aici o listă cu cele mai populare. Ele diferă în funcție de abonamentele pe care le percep. Chiar dacă unele din ele pot avea și planuri gratuite, acestea nu includ posibilitatea de a fi implementate în magazinul WooCommerce.

  • Smartbill (are nevoie de abonamentul Platinum sau Gestiune Plus)
  • FGO (pentru acesta este necesar abonamentul Premium)
  • Oblio
  • Facturis (necesită abonament Facturis Magazin)
  • 2invoice

Pentru mai multe informații despre implementarea programelor de facturare puteți consulta tutorialele noastre din secțiunea Integrări Module Facturare.

TVA

Pentru firmele plătitoare de TVA, magazinul online poate fi setat în două feluri:

  • produsele să includă TVA (îl adăugați dvs direct în prețul produsului, când îi setați prețul)
  • produsele să nu includă TVA (adăugați produsul fără TVA), și să îl adauge magazinul automat la fiecare produs (adică va adăuga +19% la prețul pe care îl setați unui produs)

Puteți consulta și tutorialul nostru despre taxa inclusă în magazin.

Date de contact

Datele de contact sunt utile pentru clienți, pentru a avea un mod de a lua legătura cu dumneavoastră în caz că întâmpină probleme. Ele însă sunt și reglementate prin lege, așa că este important să le afișăm pe site.

  • dacă dețineți o firmă, vom avea nevoie de datele acesteia, în special pentru paginile de politică și confidențialitate și termeni și condiții
  • pentru a putea fi contactați de clienți puteți oferi adresa de email și/sau numărul de telefon
  • pentru a avea o metodă rapidă de comunicare putem activa butonul de WhatsApp sau de Messenger
  • este util să oferiți și un program pentru suport clienți/comenzi telefonice
  • linkuri ale rețelelor sociale

Puteți consulta articolul nostru despre elementele legale de inclus în magazin pentru mai multe informații. Iar pentru activarea emailului oficial puteți consulta tutorialul: Crearea și conectarea adresei de email pentru magazinul online.

Logo

Logo-ul este un element important al brandului dumneavoastră pe care vă recomandăm să nu-l neglijați. Este adesea primul lucru pe care îl observă clienții și le oferă o impresie inițială despre afacere.

Un logo bine conceput poate contribui la consolidarea încrederii clienților în afacere și poate transmite un sentiment de profesionalism și seriozitate.

De asemenea, ne ajută în crearea designului site-ului dumneavoastră, prin paleta de culori, stilul și fonturile folosite.

Dacă nu aveți deja un logo, ne putem ocupa noi de acesta. Contactați-ne pentru o ofertă!

Bannere

Bannerele personalizate sunt un instrument important pentru promovarea unui site, ghidând utilizatorii către acțiunile pe care dumneavoastră doriți ca ei să le întreprindă. O abordare strategică și creativă în utilizarea lor poate aduce beneficii semnificative pentru afacere.

Mai multe despre importanța acestora puteți descoperi în tutorialul nostru: De ce ar trebui să includ bannere în magazinul online și cum ar trebui să arate.

Descrieri

Este de asemenea important să oferiți o decriere a afacerii dumneavoastră. Atât pentru a o include în magazin ca vizitatorii să înțeleagă mai bine ce vindeți, cât și pentru a înțelege mai bine brandul dumneavoastră și a vă putea oferi un site adecvat.

Dacă puteți, includeți și un titlu pentru website (exemplu: “PieseAuto – Magazin online cu piese auto”), care să fie afișat pentru motoarele de căutare, și o descriere scurtă (exemplu: “Cumpărați piese auto la cele mai mici prețuri în magazinul nostru online de piese auto, anvelope, acumulatori auto, piese auto noi pentru automobile”). Precum și câteva cuvinte cheie relevante afacerii dvs. (exemplu: “piese auto, piese autoturisme, cumpără anvelope auto, piese auto pe mărci, etc.”).

Pentru mai multe informații ne puteți contacta pentru asistență sau puteți consulta celelalte tutoriale.